2014 yılının en değerli dört markası … Apple – Google rekabeti
Brand Finance 2014 yılı için dünyanın en değerli markalarını sıraladı. Brand Finance’ın araştırmasına göre zirvede 104milyar doların üzerindeki marka değeri ile Apple yer almakta. İkinci sırada ise 78 milyar dolarlık marka değeri ile Samsung, üçüncü sırada ise 68 milyar dolarlık marka değeri ile Google bulunmaktadır. "Microsoft” ise Brand Finance’a göre 62 milyar dolarlık marka değeri ile dördüncü sırada yer almıştır.
Pazar araştırma şirketi Millward Brown’ın araştırmasına göre ise Apple’ı geride bırakmayı başaran Google, dünyanın en değerli markası.
Millward Brown‘ın araştırmasına göre 158.84 milyar
dolarlık marka değeri bulunan Google, 147.88 milyar dolarlık marka değeri
bulunan Apple‘ın önüne geçmeyi başarmış durumda. Son üç yıldır zirvede yer alan
Apple ikinci sıraya gerilerken üçüncü sırada 107.5 milyar dolarlık marka
değeriyle IBM, dördüncü sırada ise 90.2 milyar dolarlık marka değeriyle büyük
çıkış yakalayan Microsoft yer aldı.
Millward Brown yetkilisi Benoit Tranzer konuyla
ilgili yaptığı açıklamada Google Glass’ın üretiminden, yapay zeka alanındaki
yatırımlarına oldukça yenilikçi bir politika izleyen Google’ın çok başarılı bir
yıl geçirdiğine vurgu yaptı. 2014 yılında birçok farklı teknoloji alanında
faaliyet göstermeye başlayan Google, bünyesine kattığı yeni firmalarla çalışma
alanını genişletmeye devam ediyor.